| English
 
اخبار اداره کل

اخبار جاری | آرشیو | جستجو

نظرات: 0 نظر نمایش: 471 مرتبه امتیاز 11   (Article Rating)
مدیر کل ثبت استان اصفهان در اداره اجرای اصفهان گفت: با توجه به وضع موجود، مهم ترین راه برای کاهش حجم مراجعات اداره اجرا ارائه خدمات به صورت پیشخوانی و غیرحضوری است

مدیر کل ثبت استان اصفهان در اداره اجرای اصفهان گفت: با توجه به وضع موجود، مهم ترین راه برای کاهش حجم مراجعات اداره اجرا ارائه خدمات به صورت پیشخوانی و غیرحضوری است
اداره اجرای اسناد رسمی اصفهان در روز سه شنبه هفتم اسفند ماه 97 و همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) توسط مدیر کل ثبت استان مورد بازدید قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی ثبت استان اصفهان؛ علی بهبهانی که برای تبریک میلاد یگانه دختر پیامبر اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر به همکاران در اداره اجرای اسناد رسمی اصفهان حضور یافته بود, از نزدیک در جریان ارائه خدمات ثبتی در این اداره نیز قرار گرفت. وی در جمع کارمندان اداره اجرا گفت: به دنبال تغییراتی که در سال 97 در فرآیند تقاضای اجرای مهریه صورت گرفت، متقاضیان این سند لازم الاجرا الزاماً بایستی به اداره اجرای اسناد رسمی در کشور مراجعه نمایند که این مسئله باعث گردید تا حجم مراجعات ادارات اجرا به شدت افزایش یابد. وی اجرای این تصمیم را مغایر با نیروی انسانی، تجهیزات و فضای اداری مناسب و کافی، دانست و به آثار منفی و مشکلات بوجود آمده در اجرای این تدبیر غلط اشاره کرد. مدیر کل ثبت اصفهان مهم ترین نتایج این موضوع را افزایش قابل توجه مراجعات، طولانی شدن فرآیند رسیدگی درخواست ها، فرسودگی نیروی انسانی و نهایتاً نارضایتی مردم از دستگاه های حاکمیتی نظام عنوان کرد. 
وی با بیان اینکه اداره کل ثبت استان اصفهان اگرچه پیش بینی های لازم مانند افزایش دوبرابری نیروی انسانی و تجهیزات را پیش از این آغاز بحران در اداره اجرا اندیشیده بود ولیکن عدم وجود فضای اداری کافی و مناسب با حجم مراجعات و درخواست ها کار را در اداره اجرای اسناد رسمی دشوار نموده است. بهبهانی با اعلام این خبر که به زودی طرحهای جدیدی در فرآیند اجرای اسناد رسمی عملیاتی خواهد شد، هدف از اجرای طرحهای نوین را بهبود فرآیندها و ارائه خدمات مطلوب به مخاطبان اداره اجرا برشمرد. 
مدیر کل ثبت استان خاطر نشان کرد: اداره کل ثبت اصفهان که در سال های اخیر با به ثمر نشاندن طرحهای اصلاح فرآیندی، آثار بسیار مطلوب و تأثیرگذاری را در این حوزه کسب نموده است. وی یکی از مهمترین راه‌های برون رفت از شرایط بحرانی در اداره اجرا با توجه به شرایط موجود را ارائه خدمت غیرحضوری و در قالب پیشخوان دانست و اجرای طرح پیشخوان در مناطق ثبتی جنوب, شمال و شرق اصفهان و نیز اجرای طرح پستی تقاضای صدور سند مالکیت را از مهم ترین طرحهای اجرای شده در اصفهان معرفی کرد. وی افزود: این اقدامات اصلاحی علاوه بر کاهش چشمگیر مراجعات در واحدهای ثبتی، رضایت مندی مردم از دریافت خدمات ثبتی را ارتقا بخشیده است. بهبهانی با تأکید بر اینکه یکی از آثار منفی مراجعه حضوری ارباب رجوع به ادارات باعث کاهش بهره وری و دقت کارمندان و گسترش فضای دلالی در هر اداره است، ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و پیشخوانی به مراجعین را دارای آثار مثبت و تأثیرگذاری برشمرد. 
وی با بیان اینکه ما به اندازه دانایی خود مسؤولیت داریم و تکلیفی بر عهده ماست، بر اهتمام کارمندان به انجام وظایف و تکالیف خود در اداره و در قبال مردم تأکید کرد. مدیر کل ثبت اصفهان خاطرنشان کرد: کارمندان اداری که به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند و خدمات ثبتی را به آنان ارائه می دهند, می توانند بهترین افراد برای ایجاد تحول و بهبود کیفیت اجرای طرح های نوین در ثبت باشند. بهبهانی با اعلام اینکه ثبت استان کماکان مشغول طراحی و اجرای طرحهای اصلاح فرآیندی است، اظهار داشت: ما آماده استفاده از نظرات, پیشنهادات و ایده های خلاقانه همکاران در سطوح مختلف به منظور هرچه بهترشدن اصلاحات فرآیندی هستیم.

کد; 695
گروه: اطلاعیه ها

امتیاز بندی
آمار بازدید
بازدید صفحه: 751269